Poradenské pracoviště
Školní poradenské pracoviště poskytuje poradenské a konzultační služby žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogickým pracovníkům v následujících oblastech:
- výchova a vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
- prevence sociálně patologických jevů a nevhodného chování žáků
- problémy se školní docházkou (vysoká absence, neomluvená absence)
- péče o žáky nadané
- péče o žáky neprospívající a z nepodnětného rodinného prostředí
- kariérní poradenství – profesní orientace žáků
- prevence školního neúspěchu a rizikového chování
- začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí
- aj.
Pracovníci pracoviště Vám mohou doporučit vhodné specialisty, s kterými spolupracujeme.
školní psycholog - Mgr. Eva Řehánková, MBA
- Konzultace a poradenství pro žáky, rodiče, učitele, asistenty pedagoga a vychovatele
- Krizová intervence
- Práce se třídou jako skupinou – zjišťování sociálního klimatu ve třídě + následná práce se třídou, případně jednotlivci
- Individuální práce s žákem, podpora při řešení problémů
- Krátko-, středně- i dlouhodobé programy na zakázku učitelů (např. zlepšení komunikace mezi žáky, mezi žáky a učiteli atd.)
- Pomoc s depistáží a základní diagnostikou žáků
- Spolupráce s odbornými institucemi, zprostředkování kontaktů na další odborníky
výchovný poradce (speciální pedagog) - Bc. Nikola Součková
- Konzultace a poradenství pro žáky, rodiče, učitele, asistenty pedagoga a vychovatele
- Dokumentace (individuální vzdělávací plány, plány pedaoggické podpory) – poskytování podpůrných opatření, sledování a vyhodnocování účinnosti zvolených podpůrných opatření
- Podpora vzdělávání nadaných žáků a práce s nimi
- Spolupráce s odbornými institucemi, zprostředkování kontaktů na další odborníky
- Metodické vedení
- Odborná literatura, pracovní materiály a pomůcky k zapůjčení
výchovný poradce – Mgr. Eva Hajzlerová
- Krizová intervence
- Poradenství - výchovné, rodinné (při změně rodinného prostředí, při podezření na šikanu, při řešení konfliktů apod.)
- Podpora vzdělání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí as odlišnými životními podmínkami
- Průběžná a dlouhodobá péče o žáky s výchovnými či vzdělávacími obtížemi a vytváření příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností ve škole
- Zprostředkování odborné péče
- Spolupráce a komunikace mezi školou a zákonnými zástupci
metodik prevence – Mgr. Martin Medlík
- Tvorba Preventivního programu
- Organizace programů s náplní primární prevence a jejich průběžné vyhodnocování
- Krizovou intervenci
- Řešení rizikového chování žáka (prevence i nastalé situace; záškoláctví, kouření, ...)
- Kontakt s institucemi sekundární a terciární prevence
- Metodická podpora třídních učitelů při výskytu sociálně patologických jevů ve třídě
kariérové poradenství – Mgr. Eva Hajzlerová, Mgr. Hana Kořínková
- Informace o možnostech dalšího vzdělávání
- Individuální poradenství
- Práce s motivací žáků
- Komunikace s pedagogicko-psychologickou poradnou v oblasti profesního směřování žáků